Å ett sånt barn!

Ojojoj, här händer det grejer!! Liten galen flicka. Mera vild än tam. Säljes, alternativt bytes mot en lugn stund :) Alicia har lärt sig klättra! Det börjades med rumsbordet. Ganska lågt, perfekt klättringshöjd! Nu har vi övergått till fåtöljen o försöker oss på soffan. Jag kommer bli gråhårig i förtid! :) Livlig är då bara förnamnet, men ack så underbar hon är.

 
 

Hon är oxå duktig på att klättra upp i trappan, mot grinden. Dessvärre, tycker hon, går det inte lika bra att komma ner. Utomordentligt bra barnvakt. Man vet vart man har henne :)



Idag har Alicia premiär"badat". UTE! I havet! I 15-gradigt vatten! Att hon skulle bli så lik sin pappa. M hoppade i o badade idag när vi var ute i Skärså. Alicia, som är galen i vatten, ville oxå i. Hon sträckte sig efter M o nickade. Jaa, jag vill oxå i. Tänkte att: okej: "Låt henne doppa fötterna". När hon väl kommit så långt var det omöjligt att stoppa henne. Hon satte sig på huk (fortfarande fullt påklädd) o stänkte för allt vad hon var värd. Kläderna kunde vi nästan vrida ur efteråt, men det var det värt. Hon var lycklig!

Imorrn är det Mors Dag! Jag är mamma nu, hmm undrar om jag får nåt fint? :) Jag har för en gångs skull kommit på nåt skoj till min mamma som jag har skickat efter. Tror ni det hann komma i tid ?! Näärå. Jag beställde för över en vecka sen o det brukar komma på nån dag därifrån. Men icke så nicke. Jaja, får väl berätta att hon får nåt i efterskott då.

Nä, sängen nu. Lillasyster ska konfirmeras imorrn oxå o jag tror inte prällen uppskattar snarkningar i kyrkan :) Nattinatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0