Skitvecka!

Det har inte varit nån bra vecka. Vaknat flera mornar med huvudvärk o mått illa nåra dar. Vet inte om det är nån sjuka eller om jag känner av lite magkatarr? Brukar ju kunna göra det när jag stressar upp mig. Jag har ju egentligen inget att vara stressad över just nu, men det kan ju lätt bli så ändå ibland :( Blir lite tokig o stressad över att inget händer här hemma. Jag har länge skämtat om att "det är långt till midsommar" angående att våran hall aldrig blir klar. Hoppsan, det är bara en månad till midsommar o närå, ingen färdig hall så långt ögat kan nå... Det är inte mycket kvar men tillräckligt för att vi förmodligen inte ska bli klar till midsommar. Såna fåniga saker, tillsammans med lite till, räcker för att min mage ska kapsejsa. Blir så less att jag ska vara tvungen att ha så stora krav på mig själv, det är inte hela världen om det är stökigt hemma, eller om inte diskmaskinen plockas ur på en gång, eller om det är fullt med tvättkorgen. Men ändå, käner jag att allt det där skulle ha gjorts. O tyvärr bor jag inte med nån som känner samma som mig. O eftersom jag är så bra på att be om hjälp (nä, jag vet...) så gör jag det själv o stressar upp mig över det jag inte hinner/orkar. Skit oxå! Måste försöka tänka om, annars kommer det bli jobbigt när jag ska börja jobba "på riktigt". Då kommer absolut inte tiden räcka till.

Släpp det där nu!! Imorrn är det Vårrusdags. Tittade tyvärr in på yr.no (vädersajt) o det ska tydligen bli regn. Typiskt. Jag som tänkte ta med Alicia o promenera runt, men blir det dåligt väder så blir det inget av med det. Men det är väl bara att vänta o se. Behöver ju inte bestämma nu.

I torsdags var det ettårskoll med Alicia. Hon växer så det knakar: 9,6 kg o 76,2 cm stor är hon tösen. Sprutor fick hon oxå o det var INTE populärt. Skrek som en stucken gris stackarn, men det gick över lika fort igen :)

Kom ju på att jag glömt lägga ut bilder på mitt "projekt". Det var ju inget jättejobb o har varit klart länge, men minnet... :) Jag har ju varit på jakt efter en hallmöbel. Nåt att sitta på när man tar på sig skorna o så. Har inte hittat nåt jag gillat, då kläckte M den smarta idén att sätta in stolar. Helt enkelt o såhär fint blev det.

 FÖRE, fin då oxå


 EFTER

Det är meningen att den som står där nu ska få en kompis, men jag har inte hittat nån mer stol jag gillar.

Nä, ska njuta lite av ensamheten en stund till nu. Alicia är lämnad i Mohed o M jobbar till 9 = egentid. Gillar!!



Alicia ääälskar hallon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0