SÖMNIG

Vilken natt det har varit! Alicia somnade som vanligt vid 8-snåret, inget konstigt. Sen började det! Hon vaknade vid 12 o ville inte somna om. Vi provade lägga henne inne hos oss, men då skulle hon bara leka. Lade vi henne i hennes säng var hon lessen o förtvivlad. Det slutade med att M gick ner o satte sig med henne framför TVn. Till slut somnade hon o vid 1 kom han upp. Så fort han lade henne i sängen var hon klarvaken o förtvivlat lessen igen. Då tog jag över, eftersom M skulle jobba idag. Vi gick ner till soffan, men hon ville då rakt inte somna om. Så länge jag gick omkring o bar på henne slappnade hon av o höll på att somna, men hon är ju inte fjäderlätt så när jag försökte sätta mig då reageade hon på en gång. Till slut somnade hon o vid halv 3 gick jag upp. Samma sak igen, så fort hon kom ner i sängen så vaknade hon! Då fick det vara nog, jag bäddade i rumssoffan! Alicia somnade efter en stund men jag, som brukar kunna somna med henne i knät, var klarvaken. Eller, nja.. Jag var toktrött, men hittade ingen skön ställning att sitta i. Strax före 5 gav jag upp o gjorde ett sista försök o dra mig baklänges, hon somnade i sängen! Bara för att vakna 1 timme o 15 minuter senare. Men då gick M upp o jag kunde sova vidare en stund.

Att lite sömn, eller snarare sömnbrist kan få en ur balans så hemskt. Som tur var så när jag åkte till mor o far på jobbet så erbjöd dom sig att låna hem Alicia så jag kunde åka hem o lägga mig en stund. Så nu har jag vilat o sovit i soffan en stund o börjar känna mig som människa. Jag vet inte när jag senast hade en sån skön dag. Fastän man är mamma o avgudar sin dotter så är det faktiskt skönt att få vara själv o slöa i soffan en hel dag. Vet inte när det hände senast!? Så tack i massor mamsen o papsen!

Åh, vi har tapetserat hallen nu! En bit i alla fall o det blir så fint, så fint! Jag blir nästan gråtfärdig. Vi hittade tapet till slut, 99:-/rulle på Rusta. SÅ fin! O SÅ billig! :) Ska knäppa kort senare o lägga ut så ni får se hur det blir. Men så här ser tapeten ut i alla fall.


Ska gå o äta lite nu innan virvelvinden kommer hem. Återkommer senare förutsatt att Alicia somnar som hon ska :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0