Du gamla du fria...

Proppmätt! Om man får svära om mat så säger jag: Fy faan va jag är mätt! Men det var det värt. Har ätit årets första färskpotatis såhär på nationaldan. Inte helt fel! Ugnsstekt färskpotatis, stekt kryddkorv (salsiccia), massa god sallad, sås, bröd o bubbel (citronvatten alltså :)). Smaskens! Alicia hjälpte till att lägga potatisarna i formen. Men det var busiga potatisar! Dom smet ner på golvet heeela tiden :)


Tidigare idag var familjen hit o firade. Fick en massa skojiga saker: goa lillasyster hade bakat muffins o 2 sorters kakor (har provsmakat nu på kvällen, mmm...), den andra goa lillasystern hade arrangerat en stor kruka med växter att ha ute, av mor o far fick jag picknickkorg, dessertskedar, 2 fröpåsar (sallad), flugskydd (att ha över kakfatet) o ett litet miniväxthus. Så nu är det bara att plantera. Toppensaker!




Som tack för presenterna bjöd jag på Cheesecake (det blev så till slut..) o mixade hallon till. Det blev faktiskt riktigt gott! Inte som jag tänkt mig, men gott :) Nu har jag gjort det en gång o vet vad jag vill göra annorlunda nästa gång.



Har nu avslutat nationaldagen med att titta på fotboll. O det vet vi ju alla hur det gick :( Är inte lika kul att se på sånt längre. Vet inte om det är jag som tappat intresset eller om det bara är trist för att dom spelar så uselt?

Nåja, nu ska jag lägga mig och sova så jag är i form för kalasandet imorrn. Puss o kram till alla där ute.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Grattis på födelsedagen! Vad är det för sås till korven?

2009-06-07 @ 08:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0