Snälla väder, bli bättre.

Lika blåsigt idag :( Jag som egentligen inte är nån ute-människa egentligen känner att jag klättrar på väggarna i det här skitvädret. Antar att det är för Alicias skull mest, hon erkligen äälskar att vara ute. Åsså är det ett sätt att roa en stund oxå att gå ut så hon får kika på alla barn som oftast är ute. Nu på kvällen har ju i alla fall solen kommit så förhoppningsvis blir det lite finare imorrn.

Imorrn kommer mamsen o pappsen o resten av familjen o firar, dom kan inte på söndag. Velar fram o tebax vad jag ska bjuda på för nåt. Orkar inte baka o fixa en massa men vill ändå bjuda på nåt skoj. Funderar på en cheesecake men det var så längesen jag gjorde så jag kommer inte ihåg hur man gör. Kan ju självklart leta fram på nätet, men det känns lite tråkigt att bara bjuda på det... Nåja, jag har ju ända till imorrn att fundera :)

Idag har Alicia för första gången somnat i egen säng, själv!! Motvilligt visserligen men... :) Vi har ju börjat ligga inne hos henne när hon ska sova o det går faktiskt bra. Men idag trilskades hon o kastade napp o snuttis på golvet så jag tröttnade o gick ut. Hon grinade o protesterade flera minuter så jag gick in o gav henne snuttisen (som låg på golvet igen), lade ner henne i sängen o gick ut igen. Efter bara nån minut igen blev det tyst så jag trodde nästan hon tuppat av. Men hör o häpna, hon hade somnat! Antar att jag gjorde nån variant av den berömda 5-minutersmetoden :) Så länge jag hör att hon inte är ledsen när hon skriker (mest är hon bara förbaskad, det hörs) så antar jag att hon inte lider av att protestera o skrika. Även om det känns hemskt...

Ska leta lite gottiga recept nu. Har ni nåt att dela med er så vet ni var jag finns :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0