Idag är det torsdag. Hela dan!

Det blev byggning igår redan. Pappa var här så nu har vi ett fullt fungerande innegolv i ny-hallen. Såå skönt. Nu är det bara det lilla problemet att slåss med Mattias om vilken matta vi ska ha där. Tur att man är stark :) I helgen ska vi åka på COOP o köpa material till tak o väggar o kanske så kommer pappsen då oxå. Då går det fort serrö!

Det är hemskt, men det är nästan så att jag längtar efer att få börja jobba lite. Jag känner mig som en hushållerska här hemma. Idag har jag dammsugit o torkat golvet på nedervåningen, lagt i o hängt en tvättmaskin (ja alltså inte maskinen i sig utan innehållet *ler* tänk va jag är kul). Jag har diskat en full diskbänk med disk o hela tiden jagat en bångstyrig unge! Det är inte kul längre :( Jag tror Mattias förstår men ändå inte hur det är att vara hemmafru. Han ställer ju inga krav eller så på att jag ska göra allt det här o säger att han förstår att det är tidskävande att jaga henne, men.. Åsså tar ju på mig att jag ändå kan göra det när jag är hemma, så jag får väl skylla mig själv. Är ju inte sådär jättebra på att be hjälp som vissa kanske vet :) Blir intressant att se vem som kommer göra hushållsarbetet den dan jag börjar jobba "på riktigt".

Imorrn blir det, förhoppningsvis, lunch på stan me Jempa o kanske Kicki. Skönt att komma ut lite. Hoppas skåpet från JYSK kommer oxå. Vi köpte ett skåp där före jul. Riktigt tjusigt.. ändå tills vi kom hem. Snett o vint, så luckorna inte gick att öppna. Vi var dit o klagade o vet ni vad dom ber oss göra. "Kolla med vinkelhake så att bakstyckena sitter rakt." Jaha, och var i beskrivningen stod det?!?!? Nåja, vi åkte hem o kollade med vattpass (heter det så?) o det var rakt på sidorna o rakt uppepå men luckorna går likförbaskat inte att få till så dom går att öppna utan att dom tar i nånstans. Tillbaka till JYSK o jorå, dom skulle beställa ett nytt skåp. Men kunde vi vara så snälla att plocka ihop det gamla så dom kunde ta tillbaka det? Åsså blir vi tvungna att snickra ihop ett nytt. Jag säger bara, tacka vet jag IKEA! Synd bara att det inte fanns nåt där som vi tyckte passade.

Ska krypa ner under täcket nu. Inte vidare trött men kommer bli imorrn. Ny dag, nya kilometrar att jaga Alicia :)



Men vad gör man inte för en sån här sötnos?
Sov så gott alla glada o alla ni småsura :)
Pöss.

Kommentarer
Postat av: myran

Ja jag förstår att du är på jakt mest hela dagarna, om ett tag blir det lugnt och sen om några år är det dax igen fast då kanske med bil!



ha en bra fredag Anna.



Kram

2009-01-23 @ 07:41:32
URL: http://mcmyran.blogg.se/
Postat av: Bea

Hej Anna. Känner igen mig i din blogg. Inte för att jag har något barn att jaga, men det där med att känna sig som en hushållerska. Du får gärna ta med dig lilltjejen och komma och hälsa på någon dag om ni kan. Jag har ju katt och jag vet inte hur allergisk ni är. Fortsätt med ditt bloggande det är så kul att läsa någons blogg som man känner och inte bara kändisarnas :) trevlig helg! kram

2009-01-23 @ 12:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0