Medges ej!

Står i kassan på ICA. Drar kortet. "Medges ej" Nähäpp, så stod man där snopen med svansen mellan benen.. Tur att man har karln i samma lokal som kan lösa ut en. Rusar hem o undrar vad det är frågan om. Kollar kontot, jorå där finns pengar. Men vad fasen!! Kommer på att, visstja jag har ju fått nytt kort o när det inte är samma kortnummer som på gamla kortet måste man aktivera själv. Jaha o hur skulle jag kunna veta vad jag hade för nummer på gamla kortet när bankomaten åt upp det förra veckan. Nåja, som sagt är det tur att jag var på ICA o ingen annanstans. Det blev inte så pinsamt nu, de flesta där vet ju vem jag är... :)

Morfis porfis har spikat klart taket idag, mattläggarn har varit här o mätt o snart så ser jag slutet i tunneln. Äntligen!

Jag, Alicia, Sofia o Flisan var in o lekte o sjöng lite idag på Mariagården. Akta´re vad dålig man är på barnsånger! Får nog åka in lite oftare så kanske man lär sig nån så småningom. Jag kan ju dom här gamla klassikerna men när det kommer till nymodigheter då är jag lurad :) Det blev inte så lång lekning idag för Alicia bestämde att hon inte behövde sova nåt innan vi åkte så hon blev SÅ trött efter ett tag. Jag satte henne i bilen o körde ut från parkeringen. Sen sov hon! :) Skruttan! Vaknade visserligen när vi kom hem igen men somnade om efter hon fått lite lunch.

Jahapp, så blir det änkekväll igen då! Tycker det är sådär halvkul när M jobbar kväll. Det är ju skönt om lillan somnar i tid, men det blir ensamt oxå. Idag har han jobbat 9-21. 12 timmar! Borde inte vara tillåtet tycker jag! O i helgen har han inventering så då ser vi inte mycket av han heller :( Får se om jag o toker åker ut till Bergvik o tittar på när lillasyster spelar innebandy. Dom började redan kl 9 men antar att vi är vaken så då kan vi lika gärna åka dit en sväng.

M hade fjäskat igår o köpt hem ostbågar. Älskar! Både honom o ostbågar :) Men fick ju inte äta igår så gissa vem som ska frossa ikväll :) Det har faktiskt gått ganska bra med den häringa "diet"historien. Har faktiskt inte ätit nåt "gott" på veckorna på... 3 veckor tror jag det blir nu. Faktiskt inte godis alls på så lång tid. Måste nog ringa farbror doktorn imorrn. Måste vara nåt fel på mig :) Lite dip o ostbågar (ja inte tillsammans) på helgerna o frukt o bär på veckorna. Går riktigt bra. Frysta bär är underskattat som godis. Mumsade frysta rödvinbär igår. Smaskens! Nu är det bara lite motion som fattas. Köpte ju träningskort men det är ju inte välanvänt om man säger så. Mattias tycker ju att vi ska träna tillsammans och då blir det hela lite krångligare. Annars skulle man ju kunna åka på kvällarna bara han kommit hem. Men men, måste ta tag i det där nu. Det är ju snart Beach 2009 :D

Ska gå o försöka sno ihop lite mat åt mig först o sen lite välling till lillan.
Kanske kommer en sväng till innan kvällen är slut.
Ha det gött så länge.
Mys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0