Händelserik dag!

Gårdagen ägnades åt att byta gardiner i rummet nere. Det blev vårigt, ljust o fint. Nu låter det ju kanske lite knas att det ska ta en hel dag, men det pysslades med lite annat oxå o när man har en 8månaders som precis lärt sig "krypa" o gärna vill "hjälpa till" med allt man gör så tar allt helt plötsligt mycket längre tid :) Lite svårt att förklara att sladden till strykjärnet inte är den bästa leksaken.

Idag har vi varit på grattis-till-avklarad-sjuksköterskeutbildnings-kalas hos Kicki. Hon tog studenten igår så idag vankades det smörgåstårta o kaffe i Rengsjö. Lillan verkar inte vara allergisk mott missen där. Nu var ju kattstackarn utslängd för att det kom allergimänniskor dit men ändå :) Har hon tur så behöver hon inte dras med allergi som mor sin.

Kicki fick Efva Attling-smycke av oss flickor

Kicki fick Efva Attling-smycke av oss flickor.




Mmm, smörgåstårta. Gooott!!




Alicia o Kicki slår sina kloka ihop. Sötisar!


Sen hann vi bara hem o hälla i lillan lite välling så gick vi över till grannen o blev bjuden på tacos. Tack så mycket! Vi stod i alla fall för efterrätten, rödvinbärspaj som "Vad blir det för mat?"-Per gjort på TV. Den blev helt okej faktiskt, men jag har inte för mig att den såg lika kladdig ut på TV. Men men.. Det smakte ju i alla fall bra så..



Alicia o Felicia hjälps åt att sabotera :)


Lillan o Flisan "lekte" o busade så när vi kom hem var Alicia alldeles slut. Hon hann precis få i sig lite kvällsvälling, men när hon fick nappen o snuttefilten då var det tvärnit! Tokslocknade i knät på mig. Så då kunde mor o far leka lite med sitt nyinköpta Guitar Hero. Jag säger bara: "Köp inget sånt!" 3 timmar bara svischade förbi och nu känns det som om ögonen blöder o jag har kramp i fingrarna. Det får nog bli spelförbud på vardagskvällarna, annars kommer jag aldrig orka med Alicia på dagarna :)

Ligger nu i sängen och mumsar på en bit mörk choklad. Det är kärlek det! Och nu är det ju faktiskt helg så då får jag :)

Dags att sussa så man orkar med morrondagen. Mattias klev upp med lillan imorse så jag fick sova en stund till. Antar att jag ska gengälda det imorrn *suck*

Sov så sött o dream sweet dreams.
Pöss.

Kommentarer
Postat av: Kicki

tack för allt idag!!! kramar

2009-01-18 @ 01:40:16
Postat av: myran

Wow!

kul anna att man kommer att hitta dej här också"!



Nä jag blir kvar på jobbet. När skulle du komma tillbaka?



Kram

2009-01-18 @ 21:47:49
URL: http://mcmyran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0