Vååår!

Ja, så kändes det i alla fall ute i solen idag. Jag o lillan tog en promenix över en timme o det var himla skönt! Skulle ju haft kameran med men förhoppningsvis blir det lika fint imorrn. Igår var en tråkig dag. Alicia var på riktigt på viset o jag hade ingen ork att roa. Så det var mycket gråt o tandagnisslan i radhuset igår. Idag har lillan sovit bättre o därför oxå varit piggare. Jag har varit gladare tack vare ljuset ute o vi har kommit bättre överens min dotter o jag.

Alicia har vart snorig hela veckan o har även börjat hosta lite grann men nu ikväll så gav det sig aldrig för stackarn. Vi pallade upp i sängen o sprang med vatten men inget hjälpte. Ringde till slut till rådgivningen o gissa vem slutade hosta...? Är det inte typiskt! Alltså jätteskönt för alla inblandade, men är det inte alltid så? Är man sjuk o går till doktorn så blir man frisk! Fick i alla fall veta att hon inte fick rekommendera, men att vi kunde ge lillan Mollipect om det var så att hon fortsätter hosta. Bra att veta!

Helgen blir nog lugn. Mattias ska eventuellt träffa grabbsen imorrn o spela kort o dricka öl. Visst, tråkigt att vara ensam men bra att han gör saker på egen hand så att inte jag får dåligt samvete om jag vill göra nåt själv.

Slutar kvällen med ett litet skojigt test som jag "snott" av en jobbarkompis. Googla på ditt namn + "är" o skriv av de 5 första resultaten du får. Här är mina:
Anna är online (joorå)
Anna är årets lucia (hm, visste jag inte)
Anna är bitter (kan vara, men inte just nu)
Anna är modell för en kväll (ojdå!)
Anna är mycket pedagogisk (kan behövas i framtiden)
Lite sådär fånigt, men kul :)

Ska nog lägga mig nu ifall lillan kommer på att hon tänker börja hosta igen, har inte hostat på över en timme nu, men... ta i trä...
Sov så gott o ha en riktigt go´ helg.
Kramar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0