Skämmes...

Uscha, nu får jag dåligt samvete.. Jag har ju inte skrivit på så himla länge! Om vi börjar med lördan så var det en mycket lyckad kväll som tyvärr slutade med huvudvärk för mig o hemgång när resten gick ut på krogen. Så här i efterhand var det väl det bästa, men just då var det trist. Dagen börjades med lunch på tacobaren med nåra av bruttorna, sen skjutsade jag ut Alicia till mor o far där hon skulle vara när mamsen skulle ut o roa sig :) Åkte sen upp på badhuset där det mystes i bubblet. Ahh, det skulle man göra varje dag. SÅÅ skönt! Sen åkte jag o Kicki hem till mig o gjorde oss i ordning. Tyckte att jag som bodde så nära kunde hålla mig ur vägen. 10 till tjejer skulle göra sig i ordning så då rymde jag hem till mig o Kicki följde med. Sen blev det mat o tävling o efterrätt hos Bea. Jag har aldrig o Sanning eller konsekvens hanns oxå med innan jag tackade för mig o gick hem med bankande huve.

På lördagen hämtade jag Alicia som under kvällen/natten hade blivit ordentligt förkyld hos mamma o pappa. Dom hade fått suttit med henne hela natten eftersom hon var så täppt att hon inte kunde sova annars. Inga näsdroppar hade dom heller för hon var ju inte sjuk när jag lämnade henne. Menmen, så lördagen var lugn, söndagen likaså. Tyckte så synd om lillan. Ville ju bara hjälpa henne att snyta ur allt snor, men det gick ju lixom inte!

På måndagen var det jobbdags så då fick pappsen vabba för första gången. Jobbningen kändes väl sådär meningsfull för mig eftersom våra system som vi jobbar i kapsejsade före lunch så vi kunde inte hjälpa kunderna nåt alls. Till att börja med så var det återkom efter lunch, sen blev det återkom på eftermiddan o avslutningsvis återkom imorrn. Det kom då inte igång tills jag gick hem kl 17, så...

Igår gjorde vi inte heller mycket, men lillan har börjat ta sig så nu var det lite mer fart o bus.

Idag har M varit ledig så då gjorde vi ett besök på Bokrean. Vi som alltid brukar hänga på låset när rean öppnar vid 6 på morron men i år var det inte riktigt läge att släpa upp en snorig lillan så då fick det bli besök idag istället. Hittade nåra barnböcker på Bokia som ju tyvärr var billigare på COOP när vi kom dit men jaja. Vi hade presentkort på Bokia så för oss kostade dom inget alls, men ändå surt! Det blev inga vuxenböcker i år. Har ju så inåt helsike många som vi inte läst så det var lixom ingen idé att fylla på ännu mer. Åkte på em o kollade på ett hus som mamma o pappa är lite intresserade utav. Tyvärr är det i lite risigt skick eftersom det varit bebott utav knarkare som totalförstört huset, men det har stor potential så till rätt pris så slår dom nog till. Kan bli riktigt fint om man vill o det ligger fint oxå. Kommer med mer info om det blir aktuellt.

Åsså har det då börjat... Bebisbacillerna! Lagom tills Alicia börjat ta sig så har hon självklart smittat mig. Började snora o nysa igår o imorse hade jag ont i halsen. Det är väl bara att vänja sig antar jag tills dess att hon börjar på dagis!

Nä, nu måste jag nog krypa till kojs! Har ju "äntligen" läst ut Stieg Larssons bok så nu kan jag komma i säng före midnatt. Men det blir nog inte länge. Måste nog börja på bok nummer 2 snart. Lyckades trigga läsnerven med den där boken så det är väl bara till att fortsätta :) Men va faan!!! Vad hände?! Tryckte på nåt o helt plötsligt blev hela texten kursiv. Jaja, orkar inte krångla nåt nu så det får bli så idag :)

Sov så gott så blir det förhoppningsvis ett rakare inlägg imorrn :)
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0