Njuter!

Att man kan uppskatta ensamtid såhär?! Har ätit gott, kollat på Lets Dance del 1 o sitter nu o surfar lite o njuter av tystnaden. Pratade nyss med svärmora o lillan hade knoppat in vid halv 9, inte gjort så mycket väsen från sig o sov nu gott. Hoppas hon fortsätter så, för farmors skull. Men det är då bra lustigt! Innan svärmor ringde kom jag på mig själv med att fundera på om jag skulle gå upp o titta till Alicia för att se så att hon sov gott. Men det ligger ju ingen go´bebis uppe i lilla sängen! Samtidigt som det är jätteskönt är det oxå lite konstigt att inte kunna gå in o "lukta gonatt" innan man lägger sig :)

O vad är anledningen till all denna snö undrar jag?! Tycker det är himlans onödigt. O gissa vem som var ute o knatade i värsta snöstormen idag?! Hade bestämt igår att jag skulle promenixa in till stan o äta lunch med svärmor o har man bestämt så har man :) Visst, M hade ju säkert kommit med bil om jag bett men det var faktiskt skönt o så länge man gick var det inte så kallt heller. Alicia låg ju helt inbäddad så jag tror inte hon frös heller.

Imorrn blir det sovmorron! O gissa om jag ska sova! Nåde den som vågar ringa o väcka mig. Brukar faktiskt kunna sova länge när jag får. Visst jag kanske vaknar till men då är det bara att vända på sig o slumra om. M studsar väl upp kl 7, som vanligt när han får sova ut. Ska jobba en liten halvtimme åt pappsen. Han o mamma ska åka till Gävle o kolla på lillasyster som spelar innebandy så då "offrar" jag mig :) Kvällen står ännu obokad så vi får väl se vad som händer. Kanske bara blir lugnt med en film. Skönt det med.

Apropå film så tittade jag o M på Mr Magorium´s Wonder Emporium igår. Riktigt mysig "barnfilm": Handlar om en "magisk" leksaksaffär med en massa kufiska karaktärer. Rekommenderas för en mysig slö-kväll.

Nä, ska njuta en stund till nu innan M kommer hem från bandyn, undrar vart han tog vägen förresten? Matchen borde vara slut för längesen. Nåja, passar väl på så länge det går :)

Kram o mys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0