Borta bra...

...men hemma är väl ändå absolut bäst?! Kom hem igår vid 18-tiden efter 3 nätter i storsta´n! Det har varit jätteskoj, men ändå är det skönt att komma bort från stöket o hem till lugnet. O då menar jag inte bara storstadsstöket. Vi har ju sovit hos M´s bror med familj som bor därnere i förorterna o det är väl kanske inte lugnaste familjen att bo i. Litet trångt radhus med en 4åring som är mera vild än lejonen i djungeln *suck* Vi kan tycka att Alicia är om sig o kring sig ibland men... nä! Alltså, jag är absolut inte någon pedant o kan ha ganska mycket saker framme, men det övergår mitt förstånd hur en o samma familj kan ha SÅ mycket saker. O på en o samma plats! Det var saker staplade på varann överallt. Det gick inte att få plats med en enda sak till på diskbänken, i badrummet låg det lakan o täcken gud vet vad ovanpå tvättmaskinen o i vardagsrummet var det näst intill snitslad bana fram till soffan. Nåja, vill dom ha det så, men jag tyckte det var skönt att komma hem till mitt.

Nåja, måste ju skriva lite om chokladprovningen. Jag o M tog pendeln in till stan, upp på Söder åsså skulle vi leta Timmermansgatan 26.. Jaha.. o vart ligger den då? Som tur var hittade vi en snäll man som lotsade oss nästan ända fram. Fick därinne sätta oss vid bord där det var uppdukat på ett fat 7 olika små chokladbitar. Han som höll i det hela hade egna kakaoplantage på Tobago o var en riktig entusiast. När han berättat klart om hur man gör för att torra kakaobönor ska bli till smaskig choklad så var det dags för provning. O då var det inte fråga om att tugga, svälja o säga "åh va gott" utan först skulle man bryta biten mitt itu, blunda o lukta.. O sen skulle man då säga vad det luktade. Hm.. choklad kanske? Nu är ju jag inte direkt nån finsmakare av rang o tyckte verkligen det luktade choklad medan andra kände doft av både tobak, röda bär o russin. Hm.. Sen när vi väl fick stoppa go´biten i munnen då var det till att suga på den o låta den sakta smälta i munnen. "Smakar den inte lite syrligt?" Hm.. Nä, den smakar choklad! Det var i alla fall kul att ha gjort det en gång o chokladen var väldigt god.

Har annars inte gjort så mycket i Sthlm. Var till Barkarby o kikade på Outlet. Inte så shoppingsugen så det blev mest strosande.

Imorrn är det jobb som gäller o jag antar att jag inte kan "maska" en dag till utan imorrn blir det nog till att kavla upp ärmarna o svara i telefonen *suck* Närå, det ska bli ganska skoj o jag känner faktiskt inte sån stor press. Får försöka släppa kravet på mig själv så ska jag nog kunna släppa kravet från andra.

Imorrn ska jag oxå ringa o bombhota Bravida om dom inte kommer hit o lyssnar på vår värmepump som vi fick installerad före jul. Ringde för 2 veckor sen o bad dom komma hitta o lyssna o titta för den låter så mycket inomhus. Alltså grejen som sitter ute hörs ända in. Jaarå dom skulle skicka en tekniker. Jag väntade i 1 vecka o ringde sen teknikern som jag hade numret till. Nja, eftersom han åkte från Gävle så behövde han fler jobb på samma gång. Han väntade på klartecken från Söderhamns-"kontoret". Jaha, jag ringde Söderhamns-"kontoret". Nä, men dom hade pratat med teknikern och det var ju konstigt att inte han kommit än.  Men dom skulle ringa teknikern det första dom gjorde på måndag morron o det var förra måndan.. O nä, jag har varken sett eller hört nåt mer!! Det här ljudet gör mig snart tokig o jag oroar mig ännu mer för hur det låter för stackars lillan. Det är lixom ett dovt, brummande ljud konstant o när det ibland tystnar då ljummar det i skallen för att det äntligen blir tyst. Antagligen låter det pga att pumpen sitter på en trävägg på nybyggda hallen o det blir lixom vibrationer som låter. Det är vad jag tror eftersom det inte varit hit nån o tittat!  Det enda dom behöver göra är att flytta den lilla lådan ca 1 meter. Det kan väl inte vara så förbaskat svårt?!

Nåja, det är en kamp jag får ta imorrn. Åsså får jag inte glömma o ringa elektrikern som oxå lovade att komma för sådär 3-4 veckor sen. Nu är det ju inte jättebråttom att han ska hit, men jag tror jag kräks snart på hantverkare o detta lovande. Håll vad ni lovar eller ge fasen i att lova nåt. Självklart förstår jag att saker kan komma emellan men ring då o säg "Jag kan inte komma nu, går det bra senare?" Svårt? Nä!

Nä, nu har jag grälat nog o inte blev det särskilt intressant heller för er stackare som läser, men imorrn kanske det blir skojsigare.
Sov så gott, det hoppas jag att jag kommer göra. Ska ju upp tidigt imorrn så..
Kramar om allahopa! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0