Snorig

Satans jädra förkylning!! Den går bara runt runt o ger sig aldrig. Inte blir det bättre av att vi har en smittspridare av högsta rang i familjen heller antar jag :) Snorar o snörvlar men snart så är det äntligen dags för näsdroppar. Försöker hålla mig till en kvällsdos bara då jag har lite lätt för att bli beroende av dom jäklarna.

I lördags "firade" vi Earth Hour. Halv 9 släckte vi allt, tände massa ljus o myste i mörkret. Spelade Yatzy i skenet av tända ljus! Tokjäsigt! Borde man ju egentligen göra lite oftare. viktigt är det inte att häcka framför TV´n! Oftast finns ju inte ens något att titta på, man bläddrar bara mellan kanalerna o letar. Men jag antar att på lördag sitter vi där igen o letar efter nåt att se på.

Kan det vara så att våren faktiskt har kommit?! Törs egentligen inte tänka tanken o ännu mindre sätta den på pränt, men jag slängde ett öga på termometern nu innan jag lade mig o den visade på +8 grader!! Inte helt fel, då smälter ännu mer. Enda nackdelen är att om det fortsätter så får vi snart sjösätta en båt för att ta oss från ytterdörren ut till vägen. Börjar bli en hel del vatten efter att all snö smälter.

I helgen är det en tråkig helg. M jobbar hela helgen så är det nån som känner för att ta sig an mig o Alicia så är det bara att höra av sig :) Efter påsk har han i alla fall tagit ledigt så då blir det ledigt i 10 dar. Skönt! Då har jag tänkt att hallen ska bli så-gott-som-klar. Har bara inte upplyst M om mina planer :)

Ikväll tog vi oss äntligen i kragen o bokade hotell. Vi fick ju en hotellnatt av mamma o pappa i juklapp. Alicia ska få vara hos dom o vi får åka iväg o roa oss o sova ut :) Så nu är det äntligen bokat! Den 17e åker vi till Sundsvall o myser. Vi ska handla lite, sova mycket o äta go mat me goa Mia o Micke. Hoppas bara vi är lite friskare tills dess!

Nu är det John Blund som gäller.
Ha en bra helg alla kära o nära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0