Glad Påsk!

Vilket väder det blev idag. Det var så fruktansvärt grått o disigt imorse men sen blev det så fint så... Syster o hennes sambo kom förbi o tog en promenix med oss i solen. SÅ skönt, har nog kunnat gå hela dan. Men dom hade bullar med sig så vi gick hem o fikade istället :)

Igår hade vi besök från Storstan. M´s bror m familj var uppe o firade påsk så dom, M´s mamma o mormor var hit o åt. Det blev dock ingen traditionell påskmiddag utan vi grillade. Både korv o kött med potatisratäng, couscous-sallad o grillade grönsaker till. Lagom till kaffet kom min mamma o pappa förbi oxå. Då blev det glass o fruktsallad. Mmmm, smaskens! Lillan var alldeles i extas över att ha sin 4 1/2 årige kusin här så hon somnade inte förrän 22.00. Låt mig tillägga, UTAN protest :)

Imorrn, är det påskmat hos mor o far som gäller. Då blir det traditionellt påskbord tror jag. Det är lagom med ETT sånt per påsk. Nästa vecka fyller min gamla mamma 50 år! :) Vill hon nog inte att jag berättar men men... :) Nu till problemet, vad köper man?!?!?! Alla förslag är bra förslag. Vill ju ge henne nåt "riktigt", men vad när hon inte önskar sig nåt?

Sitter just nu uppe i sovrummet o håller mig undan. M har nåra grabbar här o det blir lätt att man känner sig lite i vägen. Det är så skönt att man har 2 våningar så kommer man liksom ur vägen ganska lätt. M skulle aldrig kräva att jag "försvinner" men det kan vara ganska skönt att kunna surfa o kolla runt utan att känna att jag borde umgås med han istället. Nu hinner jag kolla alla bloggar jag följer, läsa mail, kolla tradera o sånt. Nog för att jag inte är som M, som skulle kunna sitta en hel dag o surfa. Vad fasiken gör karln?

Nåja, ska kika på One Tree Hill nu, har nåra avsnitt som jag inte hunnit se. Men dom är inte nerladdade! Dom... hm... bara fanns på datorn helt plötsligt :)

Ha en fortsatt bra påsk!
Alla ni som inte flygit till Blåkulla :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0